Mash Tun
Moderatori/ce: Poljo,sharkyboy
- Beca
- Postovi: 487
- Pridružen/a: uto srp 27, 2010 9:53 am
- Lokacija: Virovitica
-
- Postovi: 28
- Pridružen/a: sub stu 06, 2010 10:42 pm
- Lokacija: Rijeka/Knin
ja sam imao ideju da napravim od tih cijevi jer imam i alat i cijevi ali sam odustao od toga i radit ću duplo dno. malo sam pogledao po internetu i bauhausu, cijena spojeva i cijevi je znatno jeftinija od bakrenih. našao sam negdje specifikacije za tu vrstu plastike od kojih se cijevi prave i ako je vjerovati njima, nebi trebale otpuštati nikakve kemikalije ni na višim temperaturama. ta informacijama je i na stranici vargona u faq. upravo zato ću koristiti komad takve cijevi za spojiti ventil i sve ostalo.Amdejac je napisao/la:Da li je netko probao napraviti od onih plastičnih zelenih cijevi za vodovod?
pajdo je napisao da bi bilo dobro nabiti cijevi da dihtaju ali mislim da bi se pošteno namučio oko obrade cijevi. cijevi i fitinzi su rađeni tako da kad ih zagriješ i spojiš imaju preklapanje od nekoliko mm tj. vanjski promjer cijevi je par mm veći od unutarnjeg promjera spoja, a ta plastika je tvrda ko vrag.
- Pajdo
- Postovi: 454
- Pridružen/a: pon pro 07, 2009 1:58 am
- Lokacija: zg
ne izvrći moje riječichuck boris je napisao/la:pajdo je napisao da bi bilo dobro nabiti cijevi da dihtaju ali mislim da bi se pošteno namučio oko obrade cijevi. cijevi i fitinzi su rađeni tako da kad ih zagriješ i spojiš imaju preklapanje od nekoliko mm tj. vanjski promjer cijevi je par mm veći od unutarnjeg promjera spoja, a ta plastika je tvrda ko vrag.
ja sam napisao da nema potrebe da to dihta, kad ionako režeš crte od 1mm..
živili!
-
- Postovi: 28
- Pridružen/a: sub stu 06, 2010 10:42 pm
- Lokacija: Rijeka/Knin
- diS
- Postovi: 1159
- Pridružen/a: uto ožu 29, 2011 8:28 pm
- Lokacija: Kaštela
Danas slažem MLT, uzeo sam frižider od 32 l za 75 kn u Getroa. Isti takav u Peveca je 115kn a po ostalim centrima su drugi modeli i skuplji.
Najviše problema sam imao s niplom od 1/2", nisam mogao naći mesingani ili kromirani nipl duži od 3 cm pa sam uzeo pocinčani, valjda neće zahrđat..
Uglavnom, ići će nipl, uz stijenku frižidera će bit gumica s prstenom, unutra T-komad na koji idu bakrene cijevi i mufa s ventilom izvan.
Najviše problema sam imao s niplom od 1/2", nisam mogao naći mesingani ili kromirani nipl duži od 3 cm pa sam uzeo pocinčani, valjda neće zahrđat..
Uglavnom, ići će nipl, uz stijenku frižidera će bit gumica s prstenom, unutra T-komad na koji idu bakrene cijevi i mufa s ventilom izvan.
- admin
- Site Admin
- Postovi: 1853
- Pridružen/a: čet ožu 08, 2007 11:58 am
- Lokacija: Zagreb
- diS
- Postovi: 1159
- Pridružen/a: uto ožu 29, 2011 8:28 pm
- Lokacija: Kaštela
Hvala momci.
Ipak sam odustao od pocinčanog komada. Skratio sam mufu na nešto ispod debljine stijenke frižidera, stavio sam iznutra nipel i s vanjske strane ventil. Radi ko urica i nigdje ne curi.
Još moram smislit konstrukciju cijevi, mislio sam ići na ovako nešto:
Udaljenost cijevi od stijenke frižidera je ~1/2 razmaka uzdužnih cijevi.
Koliki razmak rezova bi preporučili, nekih 1-2 cm bi bilo dovoljno?
I da, mogu li se rezovi radit brusilicom (pretpostavljam cca 2 mm) il moraju bit uži?
Ipak sam odustao od pocinčanog komada. Skratio sam mufu na nešto ispod debljine stijenke frižidera, stavio sam iznutra nipel i s vanjske strane ventil. Radi ko urica i nigdje ne curi.
Još moram smislit konstrukciju cijevi, mislio sam ići na ovako nešto:
Udaljenost cijevi od stijenke frižidera je ~1/2 razmaka uzdužnih cijevi.
Koliki razmak rezova bi preporučili, nekih 1-2 cm bi bilo dovoljno?
I da, mogu li se rezovi radit brusilicom (pretpostavljam cca 2 mm) il moraju bit uži?
- diS
- Postovi: 1159
- Pridružen/a: uto ožu 29, 2011 8:28 pm
- Lokacija: Kaštela
Završio sam posudu za ukomljavanje (iliti mash tun), i ubacio jedan mali gadget- termometar.
..reko" da se malo pojačam s opremom dok ne stignu naručene sirovine...
Cjenik materijala:
gumeni čep - 3 kn
bakrena cijev 1/2", 1,5m- 38 kn
bakreni T spoj, 5 kom- 25 kn
bakreno koljeno 90°, 4 kom- 9 kn
hermeto spoj 1/2"x 12, 1 kom- 12 kn
gumena brtva 1"- 0,50 kn
prsten M20, 4 kom - 4 kn
mufa 1/2"- 10 kn
kugl. slavina s holenderom 1/2"- 33 kn
hladnjak 32l- 75 kn
termometar- 20ak kn (s e-baya)
-----------------------------------------------
UKUPNO- 230 kn
Spoj slavine s bakrenom cijevi sam riješio preko mufe koja je skraćena na ~1,8 cm, iznutra ide hermeto spoj za direktno spajanje s bakrenom cijevi.
Bakrena drenažna cijev je izrezana svakih 1cm, pokušao sam s brusilicom i listom od 1mm al rez je bio ~2mm jer mi je brusilica nosila više od širine lista. 2 dana po pola sata rezanja ručnom pilom i nisam niti osjetio napor
Svako drugi spoj je zalemljen.
I na kraju gadget- jeftinjak termometar za kontrolu temperature ukomljavanja.
Na frižideru sam izbušio rupu od 27mm i stavio čep 25-32 (br. 5) s rupom od 3 mm.
Sondu termometra sam skratio na 8 cm tako da iznutra viri 4cm a izvan frižidera da bude umetnut do kraja. Nije problem ni da viri van par cm al jbg kad već radim onda napravim kako spada.
Čep ide s unutrašnje strane tako da će tekućina samo poboljšati brtvljenje.
Jučer sam ga testirao i nigdje ne pušta.
..reko" da se malo pojačam s opremom dok ne stignu naručene sirovine...
Cjenik materijala:
gumeni čep - 3 kn
bakrena cijev 1/2", 1,5m- 38 kn
bakreni T spoj, 5 kom- 25 kn
bakreno koljeno 90°, 4 kom- 9 kn
hermeto spoj 1/2"x 12, 1 kom- 12 kn
gumena brtva 1"- 0,50 kn
prsten M20, 4 kom - 4 kn
mufa 1/2"- 10 kn
kugl. slavina s holenderom 1/2"- 33 kn
hladnjak 32l- 75 kn
termometar- 20ak kn (s e-baya)
-----------------------------------------------
UKUPNO- 230 kn
Spoj slavine s bakrenom cijevi sam riješio preko mufe koja je skraćena na ~1,8 cm, iznutra ide hermeto spoj za direktno spajanje s bakrenom cijevi.
Bakrena drenažna cijev je izrezana svakih 1cm, pokušao sam s brusilicom i listom od 1mm al rez je bio ~2mm jer mi je brusilica nosila više od širine lista. 2 dana po pola sata rezanja ručnom pilom i nisam niti osjetio napor
Svako drugi spoj je zalemljen.
I na kraju gadget- jeftinjak termometar za kontrolu temperature ukomljavanja.
Na frižideru sam izbušio rupu od 27mm i stavio čep 25-32 (br. 5) s rupom od 3 mm.
Sondu termometra sam skratio na 8 cm tako da iznutra viri 4cm a izvan frižidera da bude umetnut do kraja. Nije problem ni da viri van par cm al jbg kad već radim onda napravim kako spada.
Čep ide s unutrašnje strane tako da će tekućina samo poboljšati brtvljenje.
Jučer sam ga testirao i nigdje ne pušta.
- 400d
- Postovi: 1894
- Pridružen/a: pet pro 04, 2009 3:34 pm
- Lokacija: Sarajevo, BiH
imam jednu opasku, ako ne zamjeraš i par pitanja također.diS je napisao/la:Završio sam posudu za ukomljavanje (iliti mash tun), i ubacio jedan mali gadget- termometar.
..reko" da se malo pojačam s opremom dok ne stignu naručene sirovine...
Cjenik materijala:
gumeni čep - 3 kn
bakrena cijev 1/2", 1,5m- 38 kn
bakreni T spoj, 5 kom- 25 kn
bakreno koljeno 90°, 4 kom- 9 kn
hermeto spoj 1/2"x 12, 1 kom- 12 kn
gumena brtva 1"- 0,50 kn
prsten M20, 4 kom - 4 kn
mufa 1/2"- 10 kn
kugl. slavina s holenderom 1/2"- 33 kn
hladnjak 32l- 75 kn
termometar- 20ak kn (s e-baya)
-----------------------------------------------
UKUPNO- 230 kn
Spoj slavine s bakrenom cijevi sam riješio preko mufe koja je skraćena na ~1,8 cm, iznutra ide hermeto spoj za direktno spajanje s bakrenom cijevi.
Bakrena drenažna cijev je izrezana svakih 1cm, pokušao sam s brusilicom i listom od 1mm al rez je bio ~2mm jer mi je brusilica nosila više od širine lista. 2 dana po pola sata rezanja ručnom pilom i nisam niti osjetio napor
Svako drugi spoj je zalemljen.
I na kraju gadget- jeftinjak termometar za kontrolu temperature ukomljavanja.
Na frižideru sam izbušio rupu od 27mm i stavio čep 25-32 (br. 5) s rupom od 3 mm.
Sondu termometra sam skratio na 8 cm tako da iznutra viri 4cm a izvan frižidera da bude umetnut do kraja. Nije problem ni da viri van par cm al jbg kad već radim onda napravim kako spada.
Čep ide s unutrašnje strane tako da će tekućina samo poboljšati brtvljenje.
Jučer sam ga testirao i nigdje ne pušta.
prvo, termometar si postavio malo nisko. temperatura na dnu posude je niža od temperature na vrhu posude za čak 2-3 stupnja. isprobaj sa dugim medicinskim termometrom - prvo ga gurni na dno, a onda mjeri na samom vrhu koma, vidjet ćeš. dakle idealno bi bilo da je senzor termometra na sredini posude i da ide što dublje u kom.....
druga opaska je da ovi jeftini termometri i nisu neka sreća, ali dobro, okvirno ćeš imati temperaturu.....
moje pitanje je kako si probušio rupu za pipu u frižideru i kako si zadihtao pipu?
tnx i sretno s kuhanjem!